tiistai 27. toukokuuta 2014

Omatoiminen Jämi viikonloppu

Helteet on olleet vahvasti läsnä. Omasta mielestäni aivan mahtavaa muuten, mutta koirien kannalta ei ihan niin mukavaa. Myös kevään viimeiset kilpailut, Jämin kevätajot jouduttiin perumaan liian lämpöisen sään takia.

Kisojen perumisesta huolimatta päätimme suunnata kulkumme Jämin maisemiin viettämään aikaa ja treenailemaan. Sunnuntai aamuna oli myös VUL:lin kevätkokous. Starttasimme Linnean kanssa lauantaina yhdentoista pintaan. Päivä oli pakahduttavan kuuma, joten auton ilmastointi oli pelastus. Linnean punto oli pakattu ääriä myöten täyteen, kun mukana oli kaksi ihmistä viikonlopun tavaroineen, Koda ja Osmo, yksi koiran häkki ja pyörä sekä kickbike. Matka sujui mukavasti yhden pysähdyksen taktiikalla höpötellen ja musiikkia kuunnellen.

Jämin lentokentän alueella pyörittiin koko reissu

Jämillä purimme tavarat ja pian saapuivat Jasmin, Patrik ja Kurt. Jassun kanssa kävimme kävelemässä 2,2 km pituisen kisalenkin ja vaihdoimme kuulumisia. Tämän jälkeen painuimme uimaan. Seuraavana oli vuorossa Suomen jääkiekkopelin katseleminen Linnean hotellihuoneessa junnuporukalla. Hienon pelin jälkeen oli hyvä lähteä urheilemaan!

Houkuttelimme joukon paikalle eksyneitä valjakkourheilijoita pelaamaan aikuiset vastaan juniorit pesäpallopeliä. Joukkueet olivat yllättävän tasaiset ja me junnut hävisimme täpärästi vain kahdella juoksulla. Erityisen mielenkiintoisen pelistä teki räpylöiden vähäisyys ja/tai "vääräkätisyys". Meidän junior teamiin kuului minun lisäkseni Jasmin, Patrik, Linnea, Eemeli ja Vera. Aikuisia oli pitkän linjan tuomarista liiton puheenjohtajaan ja junnuvastaavasta maajoukkueurheilijoihin. Peli oli huisin hauska ja kesti yllättävän pitkään. Lopetimme pelaamisen vasta myöhän illalla, mutta lähes trooppisen yön vuoksi lähdimme vielä kuutamo uinnille junnujen kanssa.

Yön nukuimme Veran, Pixelin ja Kodan kanssa teltassa. Välillä satoi kaatamalla ja ukosti, välillä oli hirvittävän kuuma ja välillä palelsi. Rikkonaisesta yöstä kuitenkin selvittiin koirat lämmittäjinä. Aamulla heti kahdeksalta aamupalalle, ja sieltä treenaamaan. Potkuttelimme 4,1km lenkin. Hikihän siinäkin tuli, joten suunta uimaan jälleen. Aikuiset olivat kokouksessa, junnut pitivät hauskaa rannalla. Onnistuimme käyttämään noin pari tuntia tuolla pienellä paratiisi lammella, jonka jälkeen palasimme Jämi keskukselle koirien kaveriksi odottelemaan kokouksen loppumista.

Junnuporukkaa ja koirat
 Kotimatkalle lähdettiin rättiväsyneinä ja kauhealla kiireellä. Olihan Suomen jääkiekko finaaliin enää vain muutama tunti aikaa!

Viikonloppu oli mahtavan hauska, tehokas ja mukavan rento. Tällä hetkellä on lihakset mukavan jumissa (tietää jotain tehneensä). Fiilis on aivan mahtava ja tulevaisuuden koirahaaveet ehkä jopa hiukan kirkastuneet. Näyttää vähän siltä, että saksanseisoja ei ole enää ihan niin kaukainen haave! Enempää en tässä vaiheessa mainosta, koska kaikki on hyvin epävarmaa :) Mutta ajatus heitetty ilmaan.